Wednesday 24 July 2013

amboi!!! Watak ‘Ibu Kampung Selekeh’ Bukan Untuk Saya – Zila Bakarin

Share it Please
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEib40kWn5x378F2rK7w51K-z_ER6M5o-j48l1g_qmE4_VcZlIraSWBDJvyrFRZ7uF410jycAQiu500cwhxlP86gLMRSLRGcjSD-DWwiGYqsEJKDFpG7JDwXRygNxChrmya2lMPDE5f390eH/s320/zila.jpg


Penampilan wanita moden yang cukup mementingkan kecantikan biarpun memegang watak seorang ibu pada setiap lakonannya menyebabkan Zila Bakarin dilabel melebih-lebih. Zila dikritik kerana kerap kelihatan berpakaian cantik, bermekap tebal lengkap berbulu mata palsu lebat biarpun melakonkan watak ibu di rumah. Pelakon-pelakon hebat dunia juga menitikberatkan kecantikan tetapi bila berada dalam watak, mereka memakai mengikut keperluan watak termasuk selekeh. Definisi cantik dalam watak bukanlah cantik dipandang tetapi sesuai dengan keperluan cerita. Lain pula bagi Zila kerana di luar lakonan dia mementingkan kecantikan, hingga dalam drama pun sentiasa nak cantik walaupun tak kena dengan watak. “Salahkah saya kalau mahu kelihatan sempurna daripada hujung rambut ke hujung kaki? Takkan saya nak nampak selekeh. Itu bukan cara saya. “Bahkan saya sendiri yang mahu jadi ibu yang cantik kalau dapat tawaran berlakon. Saya tolak awal-awal kalau produksi mahu saya berperwatakan ibu ala-ala orang kampung. Kena pakai baju kurung, tudung kepala dan selekeh memanjang. “Saya mahu watak ibu yang moden, memakai baju cantik dan bermekap. Kalau kita lihat drama yang ditayangkan di Indonesia, semua watak-watak ibu digambarkan cantik. Mana ada yang selekeh atau buruk.” Tetapi kalau Zila merujuk kepada pelakon Indonesia yang hebat seperti Christine Hakim, dia sanggup jadi watak orang tua. Cuma Zila hanya merujuk drama murahan Indonesia yang ditayangkan di TV kita. Dalam pada itu dia juga mengakui bukan seorang yang mementingkan jenama semata-mata untuk kelihatan lebih cantik dan istimewa. Apa yang menjadi keutamaan adalah keselesaan dan kemampuan. Baginya biarlah tanpa pakaian atau beg tangan berjenama asalkan tidak berhutang. Tambahan pula fokus kewangan buat pelakon ini adalah masa depan dua pertama hatinya iaitu Kasih, 4, dan Cinta yang bakal berusia dua tahun pada 7 Julai depan.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...